all elogé till svenska frisörer

Moin!
 
Idag var jag å klippt mej för andra gången i Tyskland men blir nog min sista :P Frisyren blev bra denna gången jämför med förra så det var inte det men tycker att det är så annorlunda jämfört med hemma. För de första, ni som känner mej vet ju att ja gillar å snacka, en frisör som säger 4 meningar på 1,5 h är alltså ingen toppen upplevelse. Då var även 2 av de meningarna e det bra så? :P En annan sak som är annorlunda är att ofta i Tyskland så ingår inte allt i priset som i Sverige. T.ex. ska håret tvättas kostar de extra, ska det fönas kostar de extra, ska de använda ett bättre balsam kostar de extra osv. Klippa håret priset är verkligen bara klippa topparna, ja har sett att på vissa salonger finns sen även tillägg om du vill tunna ut håret eller tillägg om du vill klippa en helt ny frisyr. Vid tider som dessa är man tacksam över servicen som man får i många svenska salonger. Tacka vet ja utan att göra reklam, en frisör i Växjö där kan man klippa sig hur man vill, få håret tvättat, fönat å till och med stylat och allt ingår i priset för 340 kr, det är ett sjukt bra pris! Första gången jag klippt mej i Tyskland så frågade frisören om jag ville föna mitt hår själv, då tänkte jag bara va?! Men skulle en frisör göra det kostade de 5euro extra, wahnsinn :P
 
En annan sak som var lite märklig var att ja ida blev fönad med 2 fönar haha, aldrig hänt, sen höll hon dessutom på å bränna upp min hårbotten, fick bita ihop för de gj riktigt ont emellanåt sen plötsligt under fönandet bad hon mej vända stolen om å luta huvudet ner mellan benen för då skulle hon föna medan jag satt så, omg jag har aldrig varit med om nått liknande :P Å vissa saker i henne klippteknik har ja aldrig sett hos nån frisör, tänkte bara va gör hon :P Alltid med skräckblandad förtjusning ja provar på frisörer i tyskland, ja gillar ju å göra vid håret men man vet ju aldrig om det blir bra, ska även lägga te att detta va ingen lågbudget frisör utan denna upplevelsen fick ja hosta upp 39euro för. Men ja blev nöjd med frisyren å de e ju det viktigast var bara upplevelsen som inte var lika härligt :P Härmed slutar min avrapportering å jag vill bara ge en elogé till svenska frisörer som verkligen har högklass på sin service :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jannsan.blogg.se

Nyexaminerad optimistisk skånsk tösabit, bosatt i Smålands skogar, men arbetar för tillfälligt på bortaplan som lärarassistent i Tyskland

RSS 2.0