Helgens äventyr

I helgen var jag på en riktig tur, var en topp helg! I torsda åkte ja te Köln där jag mötte upp med min Buddy Jackie som kom med bussen från Bremen till Köln. Jackie är en tysk tjej som pluggade i Växjö förra terminen å då var vi buddys. Till denna tvåmannaskara kom även Svenja som bor i Köln, tror ja träffade henne första gången på vår Berlin resa som vi gjorde me universitetet då ja pluggade tyska, även hon har pluggat en termin i Växjö. Jag var på firar-humör så bidde en riktig firarkväll, hehe. Bidde en riktigt trevlig kväll me lite spel å massa internskämt mellan tyskarna som ja inte alls hängde me på :P haha, dagen efter fick ja veta att en hel del av de va citat från ett program som heter Wifeswap tror ja, där 2 mammor byter hushåll :P
 
 
 
Dagen efter var vi något slitna men blev väckta av kyrkklockorna eller vad det nu var som ringer 50-11 ggr :P kl12 en freda förmidda, snacka om att man vaknade abrupt, blev vettskrämd :P Vi pallra oss upp för en lite sightsing, var wunderbart väder, glassväder. Därefter laddade vi om batterierna för en ny kväll men en powernapp. På kvällen joinade Magnus, min fd körledare, som numera pluggar i Köln å de bar ut för ännu en kväll på partymilen, en gata me massa barer :)
 
På bilden nedan ska drinken föreställa en White Russian, har aldrig sett den serveras så men sen å andra sidan har ja aldrig beställt en men ja intyga att den inte var alkoholfri, vet inte om de ha nått annat en alkohol i den, lite skarp för min smak :P
 
 
På lördan åkte ja vidare till Bonn där jag shoppa lite sen träffade ja min gamla tandempartner (någon man övar språk med) och ja käkade mitt första vegan-meal. En hel restaurang me bara vegan mat rätt coolt ändå, men ja föredrar kött, hihi å ägg kan ja inte heller leva utan, fråga bara Jonas :P
 
Senare träffade ja Anne som var en annan tandempartner som ja hade i Bonn och hos henne fick ja äntligen chilla som ja längtat efter en hemmakväll, va gött, vi bara kolla en film å did some catch-up-talk :D
 
På söndan åkte ja vidare för mitt sista stopp innan äventyret styrde hemåt. Jag åkte till Bad Godensberg, som ligger utanför Bonn, för att träffa min gästfamilj, ett pensionerat par vars fru ja träffade en hel del när ja bodde i Bonn. Som ja blev bjuden på mat, kakor å annat gott av, å vi var en hel del på teater med. Vi hade inte träffat varandra på 2 år så var kul å se henne igen å hon behandlar mig som sin andra dotter :) Hon å hennes man tog med mig på midda på en superlyxig restaurang vid floden Rhein. Där åt vi 2-rätters å sen bidde de kaka å kaffe hemma hos henne, YUMMY säger ja bara. Ja gav henne en bamsekram å började min resa hem mot Giessen.
 
Denna veckan kommer bli hård, nu börjar de riktiga arbetet med att planera lektioner och bestämma lite med läraren hur vi ska lägga upp undervisningen, ska bli så roligt men känner hur mitt huvud fortfarande e helt rörigt av tyska å engelska, e en utmaning å byta språk hela tiden men e sköj med! 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jannsan.blogg.se

Nyexaminerad optimistisk skånsk tösabit, bosatt i Smålands skogar, men arbetar för tillfälligt på bortaplan som lärarassistent i Tyskland

RSS 2.0