Wieder in Giessen

Efter 2 veckor underbar semester hemma i Sverige me min j å andra nära å kära är jag nu sedan en vecka tillbaka i Giessen :) Å här har de hänt grejer minsann. Samma dag ja kom tebax så hade en av mina rumskompisar bjudit in lite folk te spel å vin kväll så fick joina där. Sen under Halloween var jag och en fransk lärarassistent som oxå jobbar på skolan på ett halloween party i en korridor, det var en av mina rumskompisar som bjöd med oss. De jag bor med e verkligen supersnälla å inkluderar mig i massa så har haft tur :D Här e en bild på hur vi 2 lärarassistenter va utklädda, jag hade planer på å vara en död docka men tja vet inte vad detta ska likna, haha. All vit färg i affärerna va slut så jag fick använda creamy eyeshadow som skimmrade rätt bra :P
 
 
 
I söndags var vi på en pub å käka, tog en öl å kolla på ett kriminal avsnitt :P Det är standard för en del i Tyskland. Finns en välbekannt kriminalserie som heter Tatort som många pubar sänder på söndagar å då e de fullt i baren och när tv-serien börjar släcks de ner å folk tystnar för å följa ett nytt spännande avsnitt, haha. Var kul å lite konstig att sitta på en bar en sönda e ju inte nått som hör te vanligheten i Sverige :P
 
Sen bidde de månda å de var kul att skolan drog igång igen, idag började jag undervisa i en ny klass, 3or på gymnasiet i engelska. Vi jobbade med ämnet utopi och dystopi och analyserade sångtexter och gj ett firt-impression-quiz med några skandinaviska sånger. Gick fint må jag säga, ser fram emot att fortsätta nästa vecka :)
 
Ikväll ska jag iväg till Clemence, den franska lärarassistenten på skolan, och vi ska baka lite pizza sen ska vi gå på premiären av skolans musikal Jekyll and Hyde, ska bli riktigt kul att se eleverna eftersom man har några av de i undervisningen som ska vara med och uppträda :D Så de va en rap-up av första veckan tillbaka nu är det bara 6 veckor kvar sen bär det av hemåt :D Tiden går snabbt och ibland e de skönt när man längtar hem men ibland är de trist då det är väldigt kul å lärorikt att bo här i mitt lilla tysktalande Giessen. Man får se te å njuta av tiden, man ska ju vara glad att man ens har chansen att vara lärarassistent i ett annat land :) See ya!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jannsan.blogg.se

Nyexaminerad optimistisk skånsk tösabit, bosatt i Smålands skogar, men arbetar för tillfälligt på bortaplan som lärarassistent i Tyskland

RSS 2.0