Imon e ingen vanlig dag imon e bästa dan på veckan!

Ikväll e leendet på topp för imon kommer my guy :D Han stannat ända te på sönda så vi ska utforska Hessen tesammans, ska bli så gött å se hans fejs imon, cant wait! Detta innebär oxå att ja e ledig på freda alltså blir de kort jobb/praktikvecka å ja får även lite sovmorgon imon, har stigit upp 6 varje morgon nu så ska bli skönt :)
 
Ikväll har ja även tagit mig en liten springtur å kollat in ett träningsställe å måste säga att de verkar grymt, var 4 våningar, 3 våningar me gym var av ett enbart va för tjejer å en vång me gruppträning and they got all the good stuff på menyn på deras träningsplan. Å vet ni vad det bästa är det kostar 16 Euro i månaden för allt :P Ich bin zufrieden (jag är nöjd).
 
En liten sammanfattning av jobbveckan så har ja sett en del spännande lektioner, finns några lärare vars undervisning verkligen faller mig i smaken. Var med på en en lärares tyska undervisning i 2an på gymnasiet å där läste de ett stycke ur en drama å eleverna hade verkligen kul och skrattade. De fick nämligen delas in i roller å sen läste de stycket högt inför alla å ja vissa levde sig verkligen in i det som hände, så kul å se när både lärare å elever har skoj, thats what teaching is partly about :)
 
Was noch.... insåg igår att nu har ja varit här i snart 2 veckor, time flies verkligen :P Detta te ära passade ja på att boka en biljett hem te Schweden då eleverna har höstlov, så v.43 befinner jag mig i Växjö för er som vill veta eller som kanske vill ta en fika :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jannsan.blogg.se

Nyexaminerad optimistisk skånsk tösabit, bosatt i Smålands skogar, men arbetar för tillfälligt på bortaplan som lärarassistent i Tyskland

RSS 2.0