Tschick

Igår var jag å Clémence hemma hos en lärarkollega på midda, var riktigt mysigt att komma till ett riktigt tyskt hem å träffa hennes man och två barn, super gulliga :)  De bjöd på vegetarisk, de är verkligen super inne i Tyskland, hihi, sen hade jag med mej svensk kladdkaka som uppenbarligen ses som riktigt svenskt enligt min tyska tandempartner, visste jag inte :P De älskade verkligen kladdkakan, var väldigt tyst runt borden när alla hade fått en bit, allt man hörde var, mmm,mmm, mm, gu va gott, ja..mmm..mmmm....
 
Efter maten var vi på teater med en annan lärare och två skolklasser, vi såg Tschick, en bok som eleverna har läst i skolan som nu har blivit ett av Tysklands mest spelade verk :) Den var riktigt riktigt bra och jag förstod i princip allt, typ 90 %, var en hel del slang som man inte får lära sig på Uni direkt :P
 
 
Mike "Psycho" und Tschick
 
 
Efter teatern så gick vi lärare å Clémence till Bolero för att släcka vår törst å ventilera lite, mycket trevlig kväll ins Gesamt, Sånna kvällar som igår gör att jag verkligen kommer sakna att bo i Tyskland är så fantastiskt kul ibland :) Å ett par av lärarna på skolan kan inte förstå att jag snart ska åka, de vill att jag ska stanna, är alltid kul att höra :D Men om 5v far å flyger ja...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jannsan.blogg.se

Nyexaminerad optimistisk skånsk tösabit, bosatt i Smålands skogar, men arbetar för tillfälligt på bortaplan som lärarassistent i Tyskland

RSS 2.0