Giessen kocht å julmarknadssäsongen

I torsdags var jag med i Giessen kocht som jag berättat om i ett tidigare inlägg, min kockpartner blev en erik å vi sågs på en kaffe i onsdag å planerade vår meny som blev lite speciell men när två ska enas å man inte känner varandra så vill man ju inte bestämma alltför mycket, haha :P vi valde olika rätter som fick bli nån slags internationell tapas :P Jag gj toast skagen, de äter ju inte super mycket rätter med fisk här nere så det var nått nytt för dem men den gick hem :) Sen hade vi smördeg med en fyllning av ost å skinka som vi gräddade i ugnen mums! Å te slut olika grönsaker me dipp, jag insisterade på att vi skulle ha broccoli, vilket va fun för han såg på mej som ett frågetecken men han fick erkänna senare under förätten att de faktiskt va gott me rå broccoli :P Vårt inköp av 3 flaskor vin till 6personer räckte å blev över som jag trodde :P trodde först han skämtade när han sa att vi skulle räkna en halv flaska per person, ja tänkte herregud vad e de här för event, å de var ju på en torsda med. Sen fick ja höra från min roomie att hennes kockpartner ville göra cocktails te huvudrätten å hade köpt 2 flaskor alkohol, haha, crazy. Jag skulle ju upp å undervisa dagen därpå så blev lugnt för min del å va kanske tur de :P
 
Huvudrätten var en gryta med nått kött, kaffe, kakao, chilli å öl, sicken mix va, haha, å baguette där te, dessvärre var det ingen höjdare. Jag hade ju "tur" med, han som lagat började sleva upp te mej å sleven va rätt stor så en räckte tänkte ja å sa att de räckte så te mej men då hade han redan tippat upp den andra sleven, oh man, å sen va man ju tvungen å äta upp de då man inte kände de så var redigt ordentligt mätt efter den där portionen. Men middan var väldigt trevlig, kände som man redan kände dessa 4 nya främlingar :)
 
Efterrätten bjöd på 4 nya trevliga främlingar å en fantastiskt god efterrätt på mascarpone, kvarg, vit choklad å nån sås gj på bär, mmm! Efter 3 goda rätter begav ja mej hem för en god natts sömn medan övriga deltagare i detta event, vilket för övrigt var mer än 800 st, till en stor fest som var te för de som varit med i eventet men ja skulle ju börja jobba 7.45 morgonen därpå så kunde tyvärr inte gå. När ja kommer hem runt tolv så sitter min rumskamrat där full i gasen med 2 andra deltagare från eventet å fick prata lite me de innan ja fick inta sov läge, si sådär halv ett. Sen vaknade ja mitt i natten av att ja hör någon städa, haha, vilken natt. Var lite av ett vrak när ja vakna men drog i mej en kaffe å var redo att undervisa. Hade en lektion i engelska å en i tyska med 5orna å 5orna hade fantastiskt mycket energi, haha, men de e söta å roliga att jobba med. Efter dessa 2 lektionerna var min dag över å ja längtade hem efter en powernapp men bidde bara hem å käka för sen skulle ja träffa en gammal vän från Bonn, Sebastian. Vi sightsade i Giessen å sa väl byebye vid sju-tiden å då slängde ja mig i min fåtölj å chillade loss resten av kvällen :) Sebastian tipsade om en öl från hans hemtrakter som vi senare hittade i en affär men kan tyvärr inte säga att den var något vidare god, däremot hittade ja nått intressant på baksidan av flaskan
 
 
 
 
 
 
 
Igår bestämde ja mej för å ta en liten utflykt te Wetzlar för å kolla in julmarknaden som ja hört skulle va fin :) Var supermys med alla fina ljus å isbana men den var lite mindre än ja trott å bestod mest av mat så fick bli lite fönstershopping i deras galleria med :P
 
 
 
 
 
 
 
Å jag har btw hittat en ny favorit öl :D
 
 
 
 
 
Å ikväll ska ja på julmarknaden med Juliane, min språktandempartner, ååå ska bli mys! Längtar riktigt mycke efter julen nu å ser fram emot den 18dec då det bär av hemåt igen :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jannsan.blogg.se

Nyexaminerad optimistisk skånsk tösabit, bosatt i Smålands skogar, men arbetar för tillfälligt på bortaplan som lärarassistent i Tyskland

RSS 2.0