Min stora dag :P

Imon är en stor dag, jag ska undervisa 5orna för första gången, jag ska hålla en presentation om adjektiv på tyska och sedan göra lite övningar med dem. Sammanlagt 1 timme och 30 minuter på scenen, ska bli väldigt spännande och jag är laddad men är också eller snarare var extremt nervöst. På morgonen när man ska ha den första undervisningen var än man ska undervisa så känner jag mig som om ja ska springa ett lopp, sjukt fokuserad å laddad, inte super nervös utan snarare som en Klüft som slår sig på bena sen går man bara in i klassrummet å loppet är igång. Det är något speciellt med att vara lärare, idår träffade jag en femteklassare i korridoren eller han överraskade mig snarare genom att med en hög röst halvskrika "HALLO FRAU THURESSON", simsalabim så var min dag gj, tänkt så lätt road man är :) 
 
Idag har jag även anmält mig till ett evenemang som heter "Giessen kocht" och där paras du ihop med en okänd människa tillsammans ska ni laga en förrätt/huvudrätt eller efterrätt, vilket du får reda på några dar innan. I detta par ska man sedan gå runt till andra par och äta de andra rätterna och man äter aldrig med samma par, lät spännande så tänkte why not, vi får väl se va de e för typer :)
 
Bis bald, då får ni höra hur de gick på min tyska lektion;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jannsan.blogg.se

Nyexaminerad optimistisk skånsk tösabit, bosatt i Smålands skogar, men arbetar för tillfälligt på bortaplan som lärarassistent i Tyskland

RSS 2.0