Äntligen lörda :)

Det gick bra igår, så bra, rätt var de var så bara babblade ja på tyska å svarade på alla frågor å ja va nästan förvånad över mig själv, kan inte fatta att jag undervisade tyska i Tyskland å efteråt sa läraren till mig det där gj du bra :) Det kom t.o.m. fram en elev till mig å frågade hur länge ja skulle stanna å när hon fick reda på att ja skulle åka i slutet på december så sa hon att hon tyckte de va synd, verkar som de e mer än lärarna som vill att ja ska stanna :P De e söta de, de får njuta av de sista veckorna de får ha mig här :) För ja ska hem te mitt potatisgull, tihi...
 
 
 
Jag glömde å berätta om ett av de bästa cafe besök ja haft nu i veckan ju, först tog ja med Clémence till min favo-restaurang här i Giessen, Bürgerlich, yumyumyum, sen gick vi till Schokolaterie, där de tillverkar sin egen choklad å deras varma choklad görs på den chokladen, yumyum, där tog vi en varsin varm choklad å delade en tårtbit, detta kalas kostade 60kr, såå prisvärt kan man knappt få de :P
 
 
 
 
 
 
 
Något annat ja glömt å skriva om är när vi i oktober hälsade på min mentor från skolan där ja jobbar, hon bor lite utanför Giessen, i en stad som heter Marburg å den e dunderskön, vi tog en promenad en slottsparken, tror ja den hette, bakade lite chokladbullar å drack te å åt våfflor. Här e lite bilder från promenaden
 
 
 
Sist men inte minst vill ja avsluta inlägget med ett litet smakprov från vår skolas lärarrum, ps detta händer nästan varje dag :P
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jannsan.blogg.se

Nyexaminerad optimistisk skånsk tösabit, bosatt i Smålands skogar, men arbetar för tillfälligt på bortaplan som lärarassistent i Tyskland

RSS 2.0