Karneval 11.11

Hej!!!
 
Idag har varit en galen dag men bra dag :) Steg upp kl halv nio för att ta tåget lite senare mot Köln där vi skulle fira den 5:e årstidens början, KARNEVAL. Den börjar 11/11 varje år kl 11.11, det innbär att folk klär ut sig, allvarligt utklädsel flr flesta inget halvdant:P Sen patrullerar de gatorna, sjunger och dansar hela dagen lång. I alla barer är de fullt ös, på en sönda, haha, helt otroligt!
Vi var på en fest precis ovanför gatan där festen pågår, blev bjudna på frukost i form av all dess möjlig småplocksmat. Fanns dock en sak på bordet som jag inte sett förut som såg lite skrämmande ut, mett. Det ser precis ut som rå blandfärs men är en slags skinka som jag förstod som man kan äta rå typ..:P De smeta man på nybakta bullar iaf me salt å peppar, lecker!!
Min tandempartner Nina hade fixat en outfit till mej, var prinsessa å hon var ninja, ska lägga upp några bilder här sen om jag kan få av Nina, jag tog sj med men har ingen sladd så jag kan lägga över de te datan:P
 
Det riktiga firande är sen i Februari, då firar man i fem dagar; det innebär kostym, dricka, fest, musik, godis i luften å massa kul. För många studenter blir det tentafirandet :D Då patrullerar oxå riktiga karnevalståg i bestämda grupper med vagnar å sånt :D
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jannsan.blogg.se

Nyexaminerad optimistisk skånsk tösabit, bosatt i Smålands skogar, men arbetar för tillfälligt på bortaplan som lärarassistent i Tyskland

RSS 2.0