Vervirrt - JA

Hej hopp!
 
Förvirrad som ja e glömde ja ju att berätta om min grymma helg med sara förra veckan. För ni som inte vet är Sara en vän från växjö som jag pluggade englska med min andra termin i växjö:D Sen dess har vi inte kunnat släppa taget om varandra, hihi. Hon kom vid 12 slaget i fredes natt å vi slog te direkt å gick ut på barrunda, hittade 2 riktigt nica barer. Sara fick dessutom napp på båda ställena och ett frieri, not bad tyskland not bad ;) Men sara var min för kvällen så vi 3-4 slaget rumlade vi hem för att njuta av 4 timmars sömn innan vi skulle upp å göra frukost. Efter sara var inplanerad kom min lärare på att vi skulle behöva extra lektioner i teater å de måste ligga på helgen, så lörda  sönda så bidde de skola 4h varje dag. Då fick bruden roa sig sj men ja hade fått kuponger till museum så va inga problem:D Lörda kväll hade vi en riktigt mysig hemmakväll me öl å gooo mat, flygande jakob, sen på söndan bidde de en runda te Köln för lite shopping å käka en berliner. Den kakan är ju inte världens happening men fin sockerkick:D Sen sa ja farväl till henne på månda morgon å var tillbaka i solo livet....
 
 
Å måste bara snabbt berätta om en riktigt irriterande sak som hände ida:P tysklands bibliotek, arrgghhhh. Får spader på de. Jag skulle vara duktig å gå på ett tutorium ida så gick te UNI å låste in mina saker i skåpet för man får inte ha jacka å väska me sig in i rummet, sen när ja kom till rummet var de ingen där, tänker ok kanske var i biblan som ligger några minuter bort, springer i trappor hämtar mina saker går te biblan. Väl där hittar ja nån dörr ja går in i efter att sett förvirrad ut å en man fråga om ja skulle på ...nått hörde inte, ja bara ja...hamnade på nån föreläsning om hur man använder sig av biblansresurser. En tjej såg min förvirring kom å fråga om ja behövde hjälp. Ja sa jag tror ja e fel detta handlar inte om lingvistik va? Ne de e i UNI byggnaden, sa hon då. Där dog ja lite inombords å för 2min tänkte ja springa tebax te uni men ack nee var för irri för de, stannade i biblan å plugga:P
Där skulle jag för övrigt låna en bok, så gick ner i källaren där de har alla låneböcker men där får man uppenbarligen inte ta me sin vattenflaska så fick lämna den, whyyy? förstår mej inte på dessa regler. Du får inte ha frukt el godis el termos med in i biblan, HUR KAN MAN DÅ PLUGGA? omg, så nu har ja gnällt ut mej för er så min stackars pojkvän slipper höra de, haha, vi pratade på skype igår å ja kunde inte lägga på var på sådant pladder humör:P Passar la lagom bra till helgens gäster. 3 av mina bästa vänner från sverige kommer imon, wohooo, vilket påminner mig måste plugga undan ikväll. Tschüss.......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jannsan.blogg.se

Nyexaminerad optimistisk skånsk tösabit, bosatt i Smålands skogar, men arbetar för tillfälligt på bortaplan som lärarassistent i Tyskland

RSS 2.0