Utforskat staden

Hej hej dear blogleser
 
Igår så utforskade jag staden på shoppingresurser och de blev godkända :) Innestaden har några riktigt mysiga platser men i jämförelse med Bonn som jag bodde i är det inte lika vackert men Giessen verkar ha sin charm om man bara vet vart man ska gå :)
 
Igår mötte jag en gammal vän Christoph som bott här ett år och han visade mig lite vart man kan äta och dricka gott :) Vi var även å käkade på ett ställe som heter Dach Café som typ ska va det hippaste i stan man visar turister. Det är som de låter ett café som är på 13e våningen av ett hus så man har utsikt över hela Giessen och igår när de va 27 grader va de riktigt svettigt där uppe men de ha sjukt goda sallader som kanske va aningen för dyr för vad det var men var värt det, jag hade förväntat mig att de skulle va dyrare men när en tysk säger att de e dyrt kan man tänka sig att de är sverige priser :P
 
 
Som i Bonn finns här med en flod men den e mycket mindre och heter Lahn men där kan man med sitta å njuta, tog en öl vid denna platsen igår :) Licher Pils 2 euro, man kan inte klaga på priserna :P
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jannsan.blogg.se

Nyexaminerad optimistisk skånsk tösabit, bosatt i Smålands skogar, men arbetar för tillfälligt på bortaplan som lärarassistent i Tyskland

RSS 2.0